Realisaties
Het project
In 2024 vindt geen gebruikelijke tijdelijke tentoonstelling plaats in het Tabaksmuseum van Wervik. Dit jaar kan er een spannende en sfeervolle escaperoom gespeeld worden. Het scenario, het verloop van de escape game en de escape puzzels werden door mij verzonnen en gemaakt. Voor het prachtige decor, de visuals en de hint-app werd de hulp ingeroepen van externen.
Het verhaal
In 1950 verliest tabaksmagnaat Philippe Vander Peuk zijn zoon aan longkanker. Philippe krijgt wroeging en besluit om een vernietigend onderzoeksrapport de wereld in te sturen. Het kartel steekt daar een stokje voor en vergiftigt hem met een pijp. Op zijn sterfbed biecht hij alles op aan zijn vrouw.
De missie bestaat eruit om het rapport binnen de 75 minuten te vinden zodat het niet in handen van het kartel valt.
Meer info
Dit spel kan gespeeld worden tot eind 2024 : R.I.P. Philippe
Het project
"Police Day 4", de vierjaarlijkse open dag van de politie van Komen, beleefde in 2022 zijn vierde editie.
Ik kreeg de kans om voor hen een detectivespel op kindermaat te ontwikkelen.
Het verhaal
In Komen-Waasten is er een crimineel actief die kinderen lokt met snoepjes om ze vervolgens in een witte bestelwagen te ontvoeren. 7 verdachten werden gearresteerd.
De missie bestaat eruit om via 6 aanwijzingen de echte kinderlokker te ontmaskeren.
Meer info
Hou de website van de politie in het oog voor de volgende editie.
Het project
In 2021 vond de eerste editie van het maïsdoolhof Le How'Labyrinthe plaats. De uitbaters wilden een extra dimensie aan het doolhof toevoegen door er een escape game in te laten plaats vinden.
Het verhaal
Ragnar en zijn zoon Floki zijn twee Vikingen die van tijdreizen hun hobby hebben gemaakt. Het wachtwoord van hun teletijdmachine is gelijk aan hun achternaam.
De missie bestaat eruit om via 8 escape raadsels hun familienaam te ontdekken.
Meer info
Het thema en de data voor dit jaar ontdekt u via deze link.
Het project
In 2022 mocht ik voor het tweede jaar op rij een verhaal met daaraan gekoppelde escapepuzzels verzinnen voor het maïsdoolhof Le How'Labyrinthe.
Het verhaal
Via een magisch portaal is een draak neergestreken in het maïsveld. Tijdens de landing verloor ze haar eieren.
In hun missie zullen de Vikingen Ragnar en Floki symbolen van amuletten terugvinden in het doolhof. Deze zullen hen de vindplaats van de drakeneieren onthullen.
Meer info
Het thema en de data voor dit jaar ontdekt u via deze link.
Het project
In 2023 deden de uitbaters van het maïsdoolhof Le How'Labyrinthe voor de derde keer beroep op mij om voor hen een scenario met doe-en denkopdrachten te verzinnen.
Het verhaal
Een legende vertelt over een gouden helm verborgen in het kasteel van prinses Estelle. Er wordt gezegd dat wie deze vindt, het eeuwig geluk zal kennen. Een spreuk uit een oud boek opent de gangen van de tijd en katapulteert je terug naar de Middeleeuwen.
De missie bestaat eruit om samen met Ragnar en Floki op zoek te gaan naar die gouden helm.
Meer info
Het thema en de data voor dit jaar ontdekt u via deze link.
Het project
In 2022 contacteerden de uitbaters van La Ferme Beun mij met de vraag om voor hen een escape game in een maïsdoolhof te ontwerpen. Als bio-boerderij wilden zij vooral de nadruk leggen op het educatieve en kozen zij voor het proces van kaasmakerij.
Het verhaal
Een ramp heeft zich voorgedaan op de boerderij Beun. Het recept van Celine is verdwenen waardoor ze haar heerlijke kaas niet meer kan produceren.
Tijdens de missie wordt de kaasmakerij ontdekt en via daaraan gekoppelde escaperaadsels wordt de dief ontmaskert.
Meer info
Het thema en de data voor dit jaar ontdekt u via deze link.
Het project
Door het succes van de eerste editie, mocht ik in 2023 terug een verhaal bedenken voor het maïsdoolhof bij La Ferme Beun in Cassel (Frankrijk). Nog steeds met het educatieve aspect als belangrijk onderdeel van de escape game viel de klemtoon toen op het reilen en zeilen op een bio-boerderij.
Het verhaal
De koe Beuny heeft een uitdaging ! De missie bestaat er namelijk uit om via verschillende escapepuzzels haar bloedeigen kalfje te ontdekken.
Meer info
Het thema en de data voor dit jaar ontdekt u via deze link.
Het project
In 2024 kreeg ik opnieuw de kans om een verhaal te creëren met bijbehorende escapepuzzels en -opdrachten voor het maïsdoolhof Le How'Labyrinthe, zoals ik al vier jaar op rij heb gedaan.
Het verhaal
Het verhaal en de missie blijven nog even geheim ...
Meer info
Het thema en de data voor dit jaar ontdekt u via deze link.
Het project
In 2024 kreeg ik opnieuw de kans om een verhaal te creëren met bijbehorende escapepuzzels voor het maïsdoolhof van La Ferme Beun te Cassel (Frankrijk), zoals ik al drie jaar op rij heb gedaan.
Het verhaal
Het verhaal en de missie blijven nog even geheim ...
Meer info
Het thema en de data voor dit jaar ontdekt u via deze link.
Het project
Voor het nieuw toeristische seizoen in het Lintweverijmuseum van Komen, la Rubanerie, mocht ik een queeste doorheen het museum ontwikkelen. Het is geen escape game bestaande uit verschillende ruimtes maar wel een spel in het museum zelf waarbij sommige weefgetouwen gemanipuleerd mogen worden om een raadsel op te lossen.
Het verhaal
Simon Vanhée, de oprichter van het museum, stopte ooit zijn kostbaarste werk in een kist. De missie bestaat erin om via denk- en doe-opdrachten doorheen het museum de medaillons van zijn leerjongen Jean te ontcijferen. Deze zijn namelijk cruciaal om die kist te openen ...
Meer info
Dit spel kan gespeeld worden na reservatie.
Het project
De medewerkers van het Cultureel Centrum van Komen-Waasten namen in 2023 afscheid van hun gebouw voordat grootschalige renovatiewerken van start gingen.
Voor dit afscheid mocht ik een escape game ontwerpen waarbij acteurs werden ingezet. Ik kreeg toegang tot verschillende ruimtes in het gebouw en had volledige vrijheid wat betreft de verhaallijn.
Het verhaal
Jaren geleden ontwikkelde een architect een duister en vervloekt ontwerp voor het Cultureel Centrum. Dit project was zo angstaanjagend en gevaarlijk, dat het afgewezen werd. De architect verdween onder mysterieuze omstandigheden en werd vergeten.
Aan de vooravond van de renovatiewerken is zijn geest teruggekeerd om zich te wreken. Alle medewerkers van het Cultureel Centrum zijn door hem vervloekt. Ze functioneren niet meer zoals voorheen. De missie bestaat erin om de enige echte medaillon van de architect te vinden om zijn geest te verslaan.
Meer info
Dit spel was eenmalig en kan dus niet meer gespeeld worden. De directie kan gecontacteerd worden indien u info over onze samenwerking wenst.
Het project
Om de Jeugdbrandweer van Kemmel te ondersteunen, ontwikkelde ik een escape game voor hun 10-jarig bestaan.
Het verhaal
In het brandweerkorps zit een indringer. Deze persoon houdt ervan om brand te stichten in plaats van de brandhaard te doven. De missie bestaat erin om de valse brandweerman of -vrouw te vinden aan de hand van enkele escaperaadsels.
Meer info
Dit spel was eenmalig en kan dus niet meer gespeeld worden. De verantwoordelijke kan gecontacteerd worden indien u info over onze samenwerking wenst.
Wenst U dit spel aan te bieden om uw brandweer - evenement, aarzelt U dan zeker niet om contact met mij op te nemen (0478 655 014)
Het project
In oktober 2023 sloegen de uitbaters van 'La Malle Poste', 'Le Rusticana' en 'La Bascule' van Warneton de handen in elkaar om een Halloween Evenement te organiseren. Ze schakelden mijn hulp in om een mini- escapegame voor hen te maken.
Het verhaal
Een goede heks is samen met haar huisdier verdwenen. Zij bezit namelijk een magisch object en vreest dat dit in de verkeerde handen zal vallen nu mysterieuze wezens in deze Halloween periode hun opwachting maken.
De missie bestaat erin aan de hand van 9 van haar beste vrienden haar naam, lievelingsdier en magisch object te achterhalen.
Meer info
Dit spel was eenmalig en kan dus niet meer gespeeld worden. De verantwoordelijken van La Bascule , La Malle Poste en La Rusticana kunnen gecontacteerd worden indien u info over onze samenwerking wenst.
Wenst U dit spel aan te bieden tijdens uw Halloween Event, neem dan gerust vrijblijvend contact met mij op : 0478 655 014